네이버에서는 검색이 어려운 블로그입니다. 구글검색을 이용해 주세요.



한영새찬송가처럼 한글과 영어가 같이 있는 파일입니다.

NWC 2.75버전으로 작업하였습니다.

프로그램은 유틸리티 게시판에 있습니다.


2016년 12월 최종수정.

NWC,악보,새찬송가,한영,86장,내가 늘 의지하는 예수,Oh, the Best Friend to Have is Jesus,통합찬송가,86장,


086.NWC



새찬송가 한글 가사


1. 내가 늘 의지하는 예수 나의 상처 입은 심령을

불쌍하게 여기사 위로하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구


2. 주의 손 의지하고 살 때 나를 해할 자가 없도다

주님 나의 마음을 크게 위로하시니 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구


3. 내가 요단 강 건너가며 맘이 두려워서 떨 때도

주가 인도하시니 어찌 두려워하랴 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구


4. 이 후 천국에 올라가서 모든 성도들과 다 함께

우리들을 구하신 주를 찬양하리라 미쁘신 나의 좋은 친구

내가 의지하는 예수 나의 사모하는 친구

나의 기도 들으사 응답하여 주시니 미쁘신 나의 좋은 친구



새찬송가 영어 가사


1.Oh, the best friend to have is Je-sus;

When the cares of life up-on you roll,

He will heal the wound-ed heart,

He will strength and grace im-part;

Oh, the best friend to have is Je-sus.

The best friend to have is Je-sus,

The best friend to have is Je-sus,

He will help you when you fall,

He will hear you when you call

Oh, the best friend to have is Je-sus.


2.What a friend I have found in Je-sus!

Peace and com-fort to my soul He brings;

Lean-ing on His might-y arm,

I will fear no ill nor harm;

Oh, the best friend to have is Je-sus.

The best friend to have is Je-sus,

The best friend to have is Je-sus,

He will help you when you fall,

He will hear you when you call

Oh, the best friend to have is Je-sus.


3.Though I pass through the night of sor-row,

And the chill-y waves of Jor-dan roll,

Nev-er need I shrink nor fear,

For my Sav-ior is so near;

Oh, the best friend to have is Je-sus.

The best friend to have is Je-sus,

The best friend to have is Je-sus,

He will help you when you fall,

He will hear you when you call

Oh, the best friend to have is Je-sus.


4.When at last to our home we ga-ther,

With the loved ones who have gone be-fore,

We will sing upon the shore,

Prais-ing Him for-ev-er-more;

Oh, the best friend to have is Je-sus.

The best friend to have is Je-sus,

The best friend to have is Je-sus,

He will help you when you fall,

He will hear you when you call

Oh, the best friend to have is Je-sus.


Posted by 영육치료